Jak przygotować rower do sezonu ?
Jak przygotować rower do sezonu ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak przygotować rower do sezonu ?

 

Rower, podobnie jak auto, należy serwisować i sprawdzać jego stan techniczny. Jednak jednoślad w odróżnieniu od samochodu możesz serwisować samodzielnie, w domu.

 

  1. Najpierw wyczyść przerzutkę przednią i tylną. Pozwoli to na sprawniejszą pracę komponentów oraz wydłuży ich eksploatację. Ważne aby zrobić to na początku, aby później wyczyszczony łańcuch nie brudził się od przerzutki.
  2. Pora zabrać się za łań Wyczyść go dokładnie.

Tip: Można to zrobić szczoteczką do zębów i płynem do mycia naczyń.

Pamiętaj, aby po doczyszczeniu łańcucha wodą wytrzeć go do sucha.

Przesmaruj łańcuch specjalnymi olejami lub smarami przeznaczonymi do rowerów typu: brunox. To bardzo ważne, aby używać smarów i olei przeznaczonych do łańcuchów rowerowych, ponieważ inne mogą go skleić i spowodować szybkie zużycie łańcucha.
W przypadku mocno zanieczyszczonego łańcucha należy rozpiąć łańcuch skuwaczem do łańcuchów. Następnie umieścić go w butelce z benzyną ekstrakcyjną i pozostawić na kilka godzin tak, aby brud się rozpuścił. Na koniec łańcuch przemywamy wodą i płynem, wycieramy do sucha i zakładamy na zębatki spinając go spinką.

Pamiętaj aby spinka była odpowiednia do twojego napędu. Spinka, która odpowiada wolnobiegowi 7-mio rzędowemu, nie będzie pasować do wolnobiegu o innej ilości rzędów.

Po nasmarowaniu łańcucha odczekaj około 15 minut i następnie wytrzyj łańcuch do sucha. Dzięki temu zapobiegniesz przyklejaniu się kurzu i piasku.

  1. Wyczyścić wolnobieg/ kasetę

Tip 2: można to zrobić za pomocą sznurowadła, przeprowadzając je pomiędzy zębatkami. W ten sposób można wyczyścić wszystkie zabrudzenia.

  1. Wyczyść golenie amortyzatora i przesmaruj go specjalnym smarem. Amortyzator nie będzie się zacierał i będzie lepiej pracował.
  2. Sprawdź ciśnienie w oponach, jeżeli jest niskie napompuj i sprawdź czy po kilku godzinach powietrze nie uchodzi. Jeżeli tak, to oznacza, że należy wymienić dętkę.
  3. Warto również sprawdzić poziom zużycia klocków hamulcowych. W przypadku jazdy na zużytych klockach siła hamowania będzie bardzo słaba. Dodatkowo można uszkodzić inne komponenty roweru np. tarcze w przypadku hamulcy tarczowych lub obręcze w przypadku hamulcy typu v-brake.
  4. Sprawdzić dokręcenie śrub przy kołach, kierownicy. Pamiętaj również o przesmarowaniu śrubek np. śrub imbusowych przy kierownicy, montażowych do uchwytów takich jak do bidonu. Jeżeli nie zostaną one przesmarowane, to jest możliwość zapieczenia się ś Nie będzie wtedy możliwości odkręcenia śrub, jedyną możliwością będzie ich wycięcie. Podobnie należy odkręcić pedała, przesmarować je i wkręcić ponownie. Pozwoli to na dłuższą eksploatację zarówno pedałów jak i korby.
  5. Sprawdź czy koła nie są

Tip3: Zrób to kręcąc kołem i obserwując czy koło kręci się prosto. Jeśli nie należy udać się do serwisu, który zajmie się centrowaniem koła.

Tip 4: Pamiętaj aby nigdy nie myć roweru myjką ciśnieniową i unikaj myjni samochodowych. Ciśnienie wody w myjce wpycha piasek i brud do łożysk czym powoduje ich uszkodzenie.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl